Den lilla kliniken med det stora hjärtat.

Vi tror på vård med omtanke och delaktighet där du som patient står i fokus.
Hos oss får du ett vänligt bemötande och omhändertagande
i en trygg och lugn miljö.

Vi är Gällökliniken.

Lisa Skylare

Leg. Tandläkare

Jag hade egentligen andra planer med studierna från början då jag påbörjade en utbildning i molekylärbiologi men hoppade av för att läsa till tandläkare istället. Ett val jag aldrig ångrat!

Sedan 2008 har arenan varit Gällö. Det bästa med mitt jobb är alla trevliga människor jag träffar och variationen i arbetet gör att varje dag blir rolig. På fritiden umgås jag med min familj och vänner. Jag, min man och våra tre barn bor i Fanbyn där vi 2011 köpte mannens släktgård med tillhörande skogsbruk. Jag har en önskan om att lära mig mer om skogsvård när tiden med småbarn är över.

Lotta Johansson

Tandsköterska

Sedan slutet av 80-talet har jag arbetat som tandsköterska i Gällö. Erfarenheten har medfört att jobbet blivit roligare och roligare med åren. Mötet med alla människor och framför allt protetik är något jag brinner för. Fritiden tillbringar jag helst utomhus, då fysisk aktivitet är något jag prioriterar. Däremellan sitter jag gärna med en stickning framför brasan!

Maria Laxbäck

Leg. Sjuksköterska

Jag är leg. Sjuksköterska men kände att jag ville prova på att göra något nytt så sedan maj 2018 jobbar jag på Gällökliniken. Har tidigare jobbat på sjukhusets lungavdelning och inom kommunen. Det roligaste med arbetet på Gällökliniken är patientkontakten och teamarbetet är utvecklande och spännande. Bor i Fanbyn med min familj och förutom umgänge med familj och vänner tycker jag om att baka. Enligt mina kollegor är det jag som pratar absolut mest på jobbet.